top of page
  • Sponsor Insight Finland

Tutkimus: Suomalaisten kiinnostus musiikkifestivaaleihin kasvussa

Sponsoroinnin ja viestinnän tutkimusyritys Sponsor Insight tutki 19:tta kertaa suomalaisten kiinnostusta tapahtumia kohtaan.

 

Täysi-ikäisessä väestössä kiinnostavimpina tapahtumagenreinä koetaan konsertit, tori- tai markkinatapahtumat, musiikkifestivaalit, ruoka- tai juomafestivaalit sekä teatteriesitykset.

 

Musiikkifestivaalit ovat nousseet kahdessa vuodessa sijalta 6 sijalle 3. Musiikkifestivaalit koetaan kiinnostavimpana tapahtumagenrenä 18-29- ja 30-44-vuotiaiden suomalaisten keskuudessa. Nousu sijoituksissa selittyy kasvaneena kiinnostuksena vanhemmissa ikäryhmissä.

 

Kiinnostavimpia kotimaisia musiikkifestivaaleja ovat suomalaisten mielestä Ruisrock, Pori Jazz, Tammerfest, Suomipop-festivaali ja Provinssi.

 

Täysi-ikäisessä väestössä muista kulttuuri- ja kaupunkitapahtumista kiinnostavimpiin tapahtumiin sijoittuvat UMK – Uuden Musiikin Kilpailu, Helsingin Taiteiden Yö, Kotkan Meripäivät sekä SuomiAreena, Savonlinnan Oopperajuhlat ja Tuomaan Markkinat.

 

UMK - Uuden Musiikin Kilpailu on viime vuoden tapaan kiinnostavin tapahtuma naisten keskuudessa. 18-29-vuotiaiden nuorten aikuisten keskuudessa UMK on toisiksi kiinnostavin kotimainen kulttuuri- tai musiikkitapahtuma Ruisrockin jälkeen.

 

Esimerkkejä eniten sijoitusta viime vuodesta kohentaneista tapahtumista ovat Tammerfest, Iskelmä festivaali, Tuska Festival, Helsinki International Film Festival sekä Tampereen elokuvajuhlat.

 

Tutkimuksessa vertailtiin yhteensä 23:a tapahtumagenreä ja 68:aa kotimaista kulttuuri-, musiikki- ja kaupunkitapahtumaa.


 
Tutkimuksesta:

Sponsor Insightin vuosittainen Sponsor Navigator -tutkimus selvitti 19:nnen kerran suomalaisten kiinnostavimmat tapahtuma-, kulttuuri- ja urheilukohteet.

 

Kulttuuri- ja urheilumaailmaa syväluotaavassa tutkimuksessa haastateltiin helmi-maaliskuussa yli 3 000 vähintään 18 vuotta täyttäneitä suomalaisia nettipaneelin kautta. Otos vastaa iän, sukupuolen ja asuinalueiden osalta Suomen väestörakennetta.


Lisätietoja antaa:

Klaus Virkkunen

Tutkimusjohtaja

+358 40 584 1157


 

Sponsor Insight Finland on Suomen suurin sponsoroinnin ja tapahtumamarkkinoinnin mittaamiseen ja konsultointiin erikoistunut tutkimusyritys. Yritys tekee yhteistyötä Ruotsin ja Norjan kumppanitoimistojen kanssa ja tarjoaa asiakkailleen maakohtaista, pohjoismaista ja kansainvälistä tietoa asiakkaiden tarpeisiin.






コメント


コメント機能がオフになっています。
bottom of page