top of page
  • Sponsor Insight Finland

Sponsor Navigator 2023: Jääkiekko, yleisurheilu, hiihto & jalkapallo edelleen suosikkilajit

Sponsoroinnin ja viestinnän tutkimusyritys, Sponsor Insight on tutkinut 18:tta kertaa suomalaisten kiinnostusta urheilua kohtaan.


Jääkiekko, yleisurheilu, hiihto & jalkapallo edelleen suomalaisten suosikkilajit – koripallo & ralli nosteessa


Kiinnostavimmat urheilulajit suomalaisten mielestä ovat jääkiekko, yleisurheilu, hiihto, jalkapallo sekä ralli. Ralli nousi kolme sijaa viime vuoteen verrattuna. Koripallo nousi ensimmäistä kertaa Top 10-listalle, ollen nyt sijalla 10. Muita nousijoita olivat muun muassa tennis ja padel.

Miesten keskuudessa kiinnostavimpia lajeja ovat jääkiekko, yleisurheilu, jalkapallo, ralli, F1 ja hiihto.


Naisten keskuudessa kärkeen sijoittuu jääkiekko, yleisurheilu, hiihto, taitoluistelu, tanssiurheilu ja jalkapallo.


18–29-vuotiaiden keskuudessa jääkiekko, jalkapallo, koripallo ja ralli olivat kärjessä. Koripallo nousi ikäryhmässä ensimmäistä kertaa Top 3-listan joukkoon.

 
Tutkimuksesta:

Sponsor Insightin vuosittainen Sponsor Navigator -tutkimus selvitti 18:nnen kerran suomalaisten kiinnostavimmat urheilu- ja kulttuurikohteet.


Vuosittaisessa urheilu- ja kulttuurimaailmaa syväluotaavassa tutkimuksessa haastateltiin helmi-maaliskuussa yli 3000 vähintään 18-vuotiaita suomalaisia nettipaneelin kautta.

Otos vastaa iän, sukupuolen ja asuinalueiden osalta Suomen väestörakennetta. Tutkimuksessa vertailtiin yhteensä 67 eri lajia.


Tutkimuksessa selvitetään muun muassa:

  • Kiinnostus urheiluun (lajit, tapahtumat, liigat, seurat, maajoukkueet, urheilijat)

  • Kiinnostus kulttuuriin (festivaalit, tapahtumat, museot, taidemuseot, teatterit, artistit, vaikuttajat)

  • Kiinnostus järjestöjen toimintaa kohtaan (humanitääriset, vapaaehtoisjärjestöt)

  • Seuratuimmat vaikuttajat (400 henkilöä)

  • Tietokannassa yli 1500 kohdetta

Lisätietoja antaa:

Klaus Virkkunen

Tutkimusjohtaja

+358 40 584 1157


 

Sponsor Insight Finland on Suomen suurin sponsoroinnin ja tapahtumamarkkinoinnin mittaamiseen ja konsultointiin erikoistunut tutkimusyritys. Yritys tekee yhteistyötä Ruotsin ja Norjan kumppanitoimistojen kanssa ja tarjoaa asiakkailleen maakohtaista, pohjoismaista ja kansainvälistä tietoa asiakkaiden tarpeisiin.






Comments


bottom of page