• Sponsor Insight Finland

Sponsor Navigator 2022: Jääkiekko, yleisurheilu, hiihto ja jalkapallo suomalaisten suosikkilajit

Sponsoroinnin ja viestinnän tutkimusyritys, Sponsor Insight, on tutkinut 17:ttä kertaa suomalaisten kiinnostusta urheilua kohtaan.


Kiinnostavimmat urheilulajit suomalaisten mielestä ovat jääkiekko, yleisurheilu, hiihto, jalkapallo sekä Formula 1. Formulat kiilasivat viime vuoteen verrattuna ampumahiihdon ohi.

Miesten keskuudessa kiinnostavimpia lajeja ovat jääkiekko, yleisurheilu, Formula 1, hiihto ja jalkapallo.


Naisten keskuudessa kärkeen sijoittuu yleisurheilu, jääkiekko, hiihto ja taitoluistelu.


18–29 vuotta täyttäneiden keskuudessa jääkiekko, jalkapallo ja esports olivat kärjessä.


 
Tutkimuksesta:

Sponsor Insightin vuosittainen Sponsor Navigator -tutkimus selvitti 17:nnen kerran suomalaisten kiinnostavimmat urheilu- ja kulttuurikohteet.


Vuosittaisessa urheilumaailmaa syväluotaavassa tutkimuksessa haastateltiin helmi-maaliskuussa 2022 vähintään 18 vuotta täyttäneitä suomalaisia nettipaneelin kautta. Vastaajia oli 2006. Otos vastaa iän, sukupuolen ja asuinalueiden osalta Suomen väestörakennetta.


Tutkimuksessa selvitetään mm.:

  • Kiinnostus urheiluun (lajit, tapahtumat, liigat, seurat, maajoukkueet, urheilijat)

  • Kiinnostus kulttuuriin (festivaalit, tapahtumat, museot, taidemuseot, teatterit, artistit, somevaikuttajat)

  • Kiinnostus järjestöjen toimintaa kohtaan (humanitääriset, vapaaehtoisjärjestöt)

  • Seuratuimmat vaikuttajat (400 henkilöä)

  • Tietokannassa yli 1500 kohdetta

Lisätietoja antaa:

Klaus Virkkunen

Tutkimusjohtaja

klaus.virkkunen@sponsorinsight.fi

+358 40 584 1157


 

Sponsor Insight Finland on Suomen suurin sponsoroinnin ja tapahtumamarkkinoinnin mittaamiseen ja konsultointiin erikoistunut tutkimusyritys. Yritys tekee yhteistyötä Ruotsin ja Norjan kumppanitoimistojen kanssa ja tarjoaa asiakkailleen maakohtaista, pohjoismaista ja kansainvälistä tietoa asiakkaiden tarpeisiin.