• Sponsor Insight Finland

Sponsor Navigator 2020: Kaisa Mäkäräinen suomalaisten suosikkiurheilija

Sponsoroinnin ja viestinnän tutkimusyritys Sponsor Insight tutki 15. kerran suomalaisten suosituimmat urheilijat vuosittaisessa Sponsor Navigator-tutkimuksessa.


Aikuisväestössä (18+) suosituin urheilija on viime vuosien tapaan Kaisa Mäkäräinen. Kimi Räikkönen ja Iivo Niskanen valloittavat seuraavat sijat.


Teemu Pukki nousi listalla huikeat 20 sijaa ja on nyt Suomen neljänneksi suosituin urheilija. Muita merkittäviä nousijoita ovat Kalle Rovanperä (nousi 10 sijaa), Annimari Korte (nousi 52 sijaa) ja Reetta Hurske (nousi 21 sijaa).


Naisten keskuudessa kolme suosituinta urheilijaa ovat Kaisa Mäkäräinen, Krista Pärmäkoski ja Iivo Niskanen. 18-45-vuotiaissa naisissa Kaisa Mäkäräinen on sijalla 1, niin ikään juuri upean uransa lopettanut Eva Wahlström sijalla 2 ja Iivo Niskanen sijalla 3.


Miesten keskuudessa Kimi Räikkönen on suosituin, Kaisa Mäkäräinen on sijalla 2 ja Teemu Pukki sijalla 3.


18-45-vuotiaissa miehissä Kimi Räikkönen on sijalla 1, Aleksander Barkov sijalla 2 ja Teemu Pukki sijalla 3.


Seuratuimmat/fanitetuimmat urheilijat (väestö 18+):
  1. Kaisa Mäkäräinen

  2. Kimi Räikkönen

  3. Iivo Niskanen

  4. Teemu Pukki

  5. Krista Pärmäkoski

  6. Kalle Rovanperä

  7. Valtteri Bottas

  8. Enni Rukajärvi

  9. Leo-Pekka Tähti

  10. Nooralotta Neziri

 
Tutkimuksesta

Sponsor Insightin vuosittainen Sponsor Navigator-tutkimus selvitti 15. kerran suomalaisten kiinnostavimmat urheilu- ja kulttuurikohteet. Vuosittaisessa urheilu- ja kulttuurimaailmaa syväluotaavassa tutkimuksessa haastateltiin 19.2-4.3.2020 välisenä aikana 2125 vähintään 18 vuotta täyttäneitä suomalaisia nettipaneelin kautta. Otos vastaa iän, sukupuolen ja asuinalueiden osalta Suomen väestörakennetta. Tietokannassa on yli 1500 kohdetta.


Tutkimuksessa selvitetään muun muassa:

  • Kiinnostus urheiluun (lajit, tapahtumat, liigat, seurat, maajoukkueet, urheilijat)

  • Kiinnostus kulttuuriin (festivaalit, tapahtumat, museot, taidemuseot, teatterit, artistit, some)

  • Kiinnostus järjestöjen toimintaa kohtaan (humanitääriset, vapaaehtoisjärjestöt)

  • Kohteiden herättämät mielikuvat

Lisätietoja antaa:

Tutkimusjohtaja

Klaus Virkkunen

klaus.virkkunen@sponsorinsight.fi

+358405841157

 

Sponsor Insight Finland on Suomen suurin sponsoroinnin ja tapahtumamarkkinoinnin mittaamiseen ja konsultointiin erikoistunut tutkimusyritys. Yritys tekee yhteistyötä Ruotsin ja Norjan kumppanitoimistojen kanssa ja tarjoaa asiakkailleen maakohtaista, pohjoismaista ja kansainvälistä tietoa asiakkaiden tarpeisiin.