• Sponsor Insight Finland

Sponsor Navigator 2020: Jalkapallon ja rallin kiinnostus nousussa

Tutkimme 15. kerran suomalaisten kiinnostusta urheilua kohtaan vuosittaisessa Sponsor Navigator-tutkimuksessa.


Kiinnostavimmat urheilulajit suomalaisten mielestä ovat jääkiekko, yleisurheilu, hiihto, ampumahiihto sekä jalkapallo. Jalkapallo nousi ensimmäistä kertaa TOP 5:een.


Jääkiekosta melko tai erittäin kiinnostuneita suomalaisia on nyt 53 % aikuisväestöstä.


Huuhkajien menestyksen siivittämänä kiinnostus jalkapalloon nousi peräti 5 prosenttiyksikköä ja kiilasi formuloiden ohi sijalle 5. Naisissa jalkapallo nousi peräti 7 sijaa ja on nyt sijalla 9, ensimmäistä kertaa TOP 10:n joukossa.


Miehissä kärkilajit ovat jääkiekko, jalkapallo, yleisurheilu ja Formula 1. Jalkapallo nousi miehissä ensimmäistä kertaa sijalle 2.


Naisissa jääkiekko ohitti hiihdon nousten kiinnostavimmaksi lajiksi. Naisissa jääkiekon jälkeen kiinnostavimmat lajit ovat yleisurheilu, hiihto ja taitoluistelu.


Ralli nousi aikuisväestössä 2 sijaa ja on nyt sijalla 8.


 
Tutkimuksesta

Sponsor Insightin vuosittainen Sponsor Navigator -tutkimus selvitti 15. kerran suomalaisten kiinnostavimmat urheilu- ja kulttuurikohteet.


Tutkimuksessa selvitetään muun muassa:

  • Kiinnostus urheiluun (lajit, tapahtumat, liigat, seurat, maajoukkueet, urheilijat)

  • Kiinnostus kulttuuriin (festivaalit, tapahtumat, museot, taidemuseot, teatterit, artistit, somevaikuttajat)

  • Kiinnostus järjestöjen toimintaa kohtaan (humanitääriset, vapaaehtoisjärjestöt)

  • Seuratuimmat vaikuttajat (400 henkilöä)

  • Tietokannassa yli 1500 kohdetta

Lisätietoja antaa:

Tutkimusjohtaja Klaus Virkkunen

klaus.virkkunen@sponsorinsight.fi

+358405841157

 

Yrityksestä


Sponsor Insight on Pohjoismaiden suurin sponsoroinnin tutkimusyritys. Yrityksen palveluksessa toimii noin 30 työntekijää ja asiakkaita on yli 500. Yhdistämällä eri Pohjoismaiden yritysten tietotaidon sekä panostamalla yhteiseen tutkimustyöhön ja tuotekehitykseen Sponsor Insight pystyy tuottamaan niin maakohtaista, pohjoismaista kuin myös kansainvälistä tietoa asiakkaiden erilaisiin ja kasvaviin tarpeisiin.