Sponsor Insight Finland

  • YRITYS
  • PALVELUT
    • Yrityksille
    • Oikeuksien omistajille
    • Kaupungeille
  • YHTEISTYÖSSÄ
  • YHTEYSTIEDOT
  • AJANKOHTAISTA
  • BLOGI
  • YRITYS
  • PALVELUT
    • Yrityksille
    • Oikeuksien omistajille
    • Kaupungeille
  • YHTEISTYÖSSÄ
  • YHTEYSTIEDOT
  • AJANKOHTAISTA
  • BLOGI

Tutkimus: Hiihto kiri formuloiden ohi - jääkiekko edelleen ykkönen

Lehdistötiedote                                                                                                                 Julkaisuvapaa
02.03.2011

Sponsoroinnin ja viestinnän tutkimusyritys Sponsor Insightin vuosittaisen tutkimuksen mukaan suomalaiset ovat edelleen erittäin kiinnostuneita urheilusta. Kiinnostavimmat urheilulajit suomalaisten mielestä ovat jääkiekko, mäkihyppy, yleisurheilu, hiihto sekä formula 1.

Hiihto oli nyt ensimmäistä kertaa tutkimuksen toteuttamisen aikana (2006-2011) formuloita kiinnostavampi laji. Formuloiden kiinnostus on laskenut vuodesta 2006 23 %-yksikköä.

Salibandy, lumilautailu ja ampumahiihto nousussa - formulat ja yhdistetty laskussa

Muita kiinnostustaan merkittävästi lisänneet lajit olivat ampumahiihto, lumilautailu ja salibandy.
Yhdistetty, ralli ja jääkiekko laskivat formuloiden ohella jonkin verran.

Alle 30-vuotta täyttäneiden mielestä kiinnostavin laji on jääkiekko yleisurheilun noustessa tässä ikäryhmässä toiseksi. Jalkapallo ohitti myös mäkihypyn ensimmäistä kertaa alle 30-vuotiaiden keskuudessa. Suurin nousija tässä ikäryhmässä oli salibandy.

Naisten mielestä kiinnostavimmat lajit olivat mäkihyppy, jääkiekko, taitoluistelu ja yleisurheilu.
Lajeista kiinnostustaan lisäsivät eniten ampumahiihto, yleisurheilu ja tanssiurheilu.

Miesten suosikkilajeja olivat jääkiekko, mäkihyppy, formulat ja yleisurheilu. Eniten nostivat kiinnostustaan salibandy, ampumahiihto ja lumilautailu.

Tutkimuksessa vertailtiin 54 eri urheilulajia.

Palloilulajeja ja yleisurheilua seurataan paikan päällä

Tutkimuksen mukaan paikan päällä käydään katsomassa eniten jääkiekkoa, jalkapalloa ja yleisurheilua.
Miehet viihtyvät naisia huomattavasti innokkaammin katsomoissa.

Vuosittaisessa urheilu- ja kulttuurimaailmaa syväluotaavassa tutkimuksessa haastateltiin 15. -22.helmikuuta välisenä aikana 2114 vähintään 15 vuotta täyttänyttä suomalaista nettipaneelin kautta.
Otos vastaa iän, sukupuolen ja asuinalueiden osalta Suomen väestörakennetta.


Tutkimuksesta
Sponsor Insightin vuosittainen Sponsor Navigator-tutkimus selvitti 6. kerran suomalaisten kiinnostavimmat urheilu- ja kulttuurikohteet.

Tutkimuksessa selvitetään mm:
-    Kiinnostus urheiluun, urheilun seuraaminen sekä harrastaminen (lajit, tapahtumat, liigat, seurat, maajoukkueet)
-    Kiinnostus kulttuuriin, kulttuurin seuraaminen (festivaalit, tapahtumat, museot, taidemuseot, teatterit)
-    Kohteiden herättämät mielikuvat 30 adjektiivin kautta
-    Vuoden 2011 tutkimuksessa oli mukana lähes 300 eri kohdetta


Sponsor Insight Nordic on Pohjoismaiden suurin sponsoroinnin tutkimusyritys. Yrityksen palveluksessa toimii noin30 työntekijää ja asiakkaita on yli 500. Yhdistämällä eri Pohjoismaiden yritysten tietotaidon sekä panostamalla yhteiseen tutkimustyöhön ja tuotekehitykseen Sponsor Insight pystyy tuottamaan niin maakohtaista, pohjoismaista kuin myös kansainvälistä tietoa asiakkaiden erilaisiin ja kasvaviin tarpeisiin.


Lisätietoja antaa

Tutkimusjohtaja
Klaus Virkkunen
klaus.virkkunen@sponsorinsight.fi
+358405841157

www.sponsorinsight.fi

Kiinnostavimmat urheilulajit Suomessa 2011 Top -5 , väestö +15
Picture
Powered by Create your own unique website with customizable templates.