top of page
  • Sponsor Insight Finland

Sponsor Navigator 2023: Vapauden kesä kasvatti kiinnostusta tapahtumiin

Sponsoroinnin ja viestinnän tutkimusyritys, Sponsor Insight, tutki 18:tta kertaa suomalaisten kiinnostusta tapahtumia kohtaan.


Kiinnostavimpia kotimaisia musiikkifestivaaleja ovat suomalaisten mielestä Ruisrock, Pori Jazz, Suomipop-festivaali, Provinssi ja Ilosaarirock.


Muista kulttuuritapahtumista kiinnostavimpien joukkoon sijoittuvat täysi-ikäisen väestön keskuudessa Helsingin Taiteiden Yö, UMK – Uuden Musiikin Kilpailu, Kotkan Meripäivät sekä SuomiAreena.


UMK - Uuden Musiikin Kilpailu on kiinnostavin tapahtuma naisten keskuudessa. Miesten keskuudessa UMK sijoittuu korkealle erityisesti 18-29-vuotiaiden miesten keskuudessa.


18-29-vuotiaiden miesten keskuudessa kiinnostavin tapahtuma on Weekend Festival ja saman ikäryhmän naisten keskuudessa Ruisrock. Ympäri Suomen järjestettävät suuret juhannusfestivaalit sijoittuvat korkealle nuorten aikuisten kiinnostuksissa.


Väestötasolla miesten keskuudessa korostuvat rock- ja metallimusiikin festivaalit. Naisten keskuudessa kiinnostus kulttuuritapahtumiin on puolestaan monipuolisempaa. Taiteiden Yö sijoittuu kiinnostavimpien kulttuuritapahtumien joukkoon kaikissa naisten ikäryhmissä.


Huomioitavaa on kiinnostuksen kasvu SuomiAreena -tapahtumaa kohtaan miesten sekä naisten keskuudessa.


Tutkimuksessa vertailtiin yhteensä 76:ta kotimaista kulttuuri-, musiikki- ja kaupunkitapahtumaa.

 
Tutkimuksesta:

Sponsor Insightin vuosittaisessa Sponsor Navigator -tutkimuksessa selvitettiin 18:nnen kerran suomalaisten kiinnostavimmat kulttuuri-, urheilu- ja tapahtumakohteet.


Tutkimuksessa haastateltiin yli 3000 täysi-ikäistä suomalaista helmi-maaliskuun aikana internetpaneelin kautta. Otos vastaa iän, sukupuolen ja asuinalueiden osalta Suomen väestörakennetta pienoiskoossa.


Tutkimuksessa selvitetään muun muassa:

  • Kiinnostus kulttuuriin (festivaalit, tapahtumat, museot, taidemuseot, teatterit, artistit, somevaikuttajat)

  • Kiinnostus urheiluun (lajit, tapahtumat, liigat, seurat, maajoukkueet, urheilijat)

  • Kiinnostus järjestöjen toimintaa kohtaan (humanitääriset, vapaaehtoisjärjestöt)

  • Seuratuimmat vaikuttajat

  • Tietokannassa yli 1500 kohdetta

Lisätietoja antaa:

Klaus Virkkunen

Tutkimusjohtaja

+358 40 584 1157


 

Sponsor Insight Finland on Suomen suurin sponsoroinnin ja tapahtumamarkkinoinnin mittaamiseen ja konsultointiin erikoistunut tutkimusyritys. Yritys tekee yhteistyötä Ruotsin ja Norjan kumppanitoimistojen kanssa ja tarjoaa asiakkailleen maakohtaista, pohjoismaista ja kansainvälistä tietoa asiakkaiden tarpeisiin.






Comments


bottom of page